
Bağımsızlık Yolu Mali Sekreteri Münür Rahvancıoğlu, emeğin çıkarlarının bir bütün olduğunu, rejim muhalefetinin yasadaki değişikliklerin sadece üçüncü ülke emekçileri için geçerli olduğunu zannettiğini söyleyerek, yeni yasayla hükümete; “prim oranlarını iki katına çıkarabilir” yetkisi vermeye çalıştıklarını söyledi
Rahvancıoğlu: Birincisi yabancılara yönelik yeni ve şeytani bir sömürü girişimi ve bize nasıl yansıdığı…
Sosyal medya hesabından açıklama yapan Rahvancıoğlu, devletin üçüncü uyruklu işçilerin Sosyal Sigorta primlerinden çekilmesi ile ilgili paylaşımından sonra; bir arkadaşının “daha ne kaldı yabancılardan sömürülebilecek” diye sorduğunu söyledi.
Rahvancıoğlu, “İki şeyi netleştirmek istiyorum. Birincisi yabancılara yönelik yeni ve şeytani bir sömürü girişimi; ikincisi bu meseleyi ‘yabancılardan ibaret’ zannettiğimiz oranda konunun bize nasıl yansıdığı…” diyerek şunları söyledi;
“Prim desteği yüzde 6’dan 1.25’e düşürüldü, aradaki yüzde 4.75 de işçilerden kesilmeye başlandı”
“30 Ocak’ta geçen ve şu an yürürlükte olan Yasa Gücünde Kararname ile, devletin tüm emekçiler için Sigorta’ya yatırdığı yüzde 6’lık prim desteğinin, üçüncü uyruklu işçiler için yüzde 1,25’e düşürüldüğünü yazmıştım. Aradaki yüzde 4,75 de işçilerden kesilmeye başladı bile…
“Rejim muhalefeti meseleyi üçüncü uyruklulardan ibaret zannediyor”
Meclis’te bekleyen Sosyal Güvenlik (Değişiklik) Yasa Tasarısı’ndan haberiniz yoktur! Haberiniz yok, çünkü hükümet bunu topluma tartıştırmadı ve rejim muhalefeti meseleyi üçüncü uyruklulardan ibaret zannediyor. İşte bu değişiklik yasası ile; yukarıdaki prim oranları yasalaştırılmak isteniyor!
“Hükümete herkes için prim oranlarını iki katına kadar arttırma yetkisi verilmek isteniyor”
Bu arada sinsice sadece üçüncü uyrukluları değil vatandaşlar dahil herkesi etkileyecek bir şey daha yapılıyor; Hükümete prim oranlarını iki katına kadar arttırma yetkisi verilmek isteniyor!
Yanlış okumadınız Değişiklik Yasa Tasarısı’nın 15. Maddesinde, üçüncü uyruklulara ilişkin değişikliklerin arasına herkesi kapsayan şu ekleme yapılmış; ‘Bakanlar Kurulu yukarıdaki prim oranlarını, toplam prim oranlarının iki katını aşmamak koşuluyla, her sigorta kolu için gerektiği oranda artırıp azaltabilir’
“Tüzük bile yapmadan, işçiden yüzde 18, patrondan yüzde 22 kesilecek şekilde düzenleyebilecek”
Mevcut durumda KKTC vatandaşları için işçinin prim oranı yüzde 9, patronun prim oranı yüzde 11’dir ve bu yasa ile düzenlenmiştir.
Şimdi bu değişiklik geçerse hükümet tüzük dahi yapmadan bu oranları işçinin maaşından yüzde 18, patrondan yüzde 22 kesilecek şekilde düzenleyebilecek.
“Bir sabah uyanırsınız ve asgari ücreti düşmüş bulursunuz…”
Bunun ne demek olduğunu şöyle izah edeyim; Şimdi KKTC vatandaşlarının alması gereken net asgari ücret 52 bin 737 TL’dir.
Asgari ücret böyle bir değişiklikle hükümet tarafından 47 bin 282 TL’ye kadar düşürülebilir. Bunun için ne yasa, ne tüzük ne Resmi Gazete’ye gerek yok! Bir sabah uyanırsınız ve asgari ücreti düşmüş bulursunuz…
Mesele üçüncü uyruklularla ilgili zannedip yüzünüzü başka yöne çeviriyorsunuz ya, işte bunu hükümet de biliyor ve sizi tam da bu zayıf karnınızdan vuruyor!
“Anlamanız gereken şey emeğin çıkarlarının bir bütün olduğudur”
O yüzden anlamanız gereken şey emeğin çıkarlarının bir bütün ve anlatılanın sizin hikayeniz olduğudur…
Eğer konu biraz ilginizi çektiyse bu yasa değişikliği ile yabancı uyruklulara yapılmak istenen yeni kötülüklerden bahsedip şimdilik durayım. ‘Şimdilik’ çünkü dahası var…
Bu yasa değişikliği ile Sosyal Sigorta’nın tüm işçilere vermekte olduğu gebelik, doğum, emzirme ve evlilik yardımları artık üçüncü uyruklulara verilmeyecek!
Ancak bunun üçüncü uyruklulardan ibaret kalacağını ve vatandaş olanlara dokunmayacağını sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Çünkü sıra vatandaşlara da gelecek. Çünkü anlatılan sizin hikayenizdir…”




















