InstagramKıbrısManşetSağlık

KTTB: Sağlık Bakanı’nın imzaladığı protokol açık ihanettir!







Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği (KTTB), Sağlık Bakanlığı ile TC Milli Savunma Bakanlığı arasında imzalanan protokol kapsamında Girne Asker Hastanesi’nde sivil hasta bakılmasına yönelik düzenlemenin; bu ülkenin yasalarını, sağlık mevzuatını ve Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin yasal statüsünü görmezden gelme girişimi olduğunu vurguladı. Açıklamada, yasal tüm hakların kullanılacağı duyuruldu

KTTB: Girne Asker Hastanesi’nin sivil hasta bakmak istemesine karşı çıkmadık

Yazılı açıklama yapan Tabipler Birliği, her platformda belirttikleri gibi; kamusal sağlıkta sağlığa erişimde ciddi sıkıntılar var olduğunu yinelemek istediklerini belirterek, bu bağlamda Girne Asker Hastanesi’nin sivil hasta bakmak istemesine karşı çıkmadıklarını, çıkmayacaklarını vurguladı.

Açıklamada, “Ancak dikkate almak istediğimiz bir husus şudur ki, esas endişemiz açılması becerilemeyen Yeni Girne Devlet Hastanesi’nin tamamlanmasının daha da geciktirilmesidir” denildi.

“Hastaların karşılaşacağı olası mağduriyetlerde şikayet mercii yok!”

Açıklama şöyle devam etti;

“Meclis Komitesi’nde görüşülen, Sağlık Bakanlığı ile TC Milli Savunma Bakanlığı arasında imzalanan protokol kapsamında Girne Asker Hastanesi’nde sivil hasta bakılmasına yönelik düzenleme; bu ülkenin yasalarını, sağlık mevzuatını ve Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin yasal statüsünü görmezden gelme girişimidir.

Hastaların karşılaşacağı olası mağduriyetlerde başvurabilecekleri açık ve bağımsız bir şikayet merciinin bulunmaması ciddi bir sorun olarak karşımızdadır.

“Hukuki ve mesleki denetim mekanizmalarının dışına çıkarıldı!”

En büyük kaygımız; sağlık hizmetlerinin, ülkenin mevcut hukuki ve mesleki denetim mekanizmalarının dışına çıkarılarak, gerekli şeffaflık ve hesap verebilirlik olmaksızın yürütülmesinin önünün açılmasıdır.

Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’nin süreçlerin dışında bırakılması; sağlık alanında denetimsiz, kontrolsüz ve istenildiği şekilde uygulamaların yapılabilmesine zemin hazırlamaktadır.

“Bu bir ihanettir”

Bu süreçte mevcut Sağlık Bakanı’nın, ülkenin yasal ile kurulan kamusal nitelikli meslek örgütü Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’ni yok sayan yaklaşımı kabul edilemezdir. Yönetim Kurulumuz, bu tutumu kurumsal bir ihanet olarak değerlendirmekte olup, gerekli disiplin süreçlerinin başlatılması dahil tüm hukuki adımları değerlendirecektir.

Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği, halk sağlığını, hekimlik mesleğinin etik, hukuki çerçevesini ve bu ülkenin kurumlarını savunmaya kararlılıkla devam edecektir”















Başa dön tuşu