
Halkın Partisi (HP) Genel Başkanı Kudret Özersay, hükümetin taşınmaz mal piyasasını belirsizliğe sürükleyecek şekilde sürekli kural ve şart değişikliği yaptığını, son yayımlanan Yasa Gücündeki Kararname‘nin amacının da “düzen sağlamak” değil “Maliye’ye kaynak yaratmak” olduğunu söyledi
Özersay: Oyunun kurallarını değiştirip taşınmaz mal piyasasında belirsizliği artırdılar
Sosyal medya hesabından açıklama yapan Özersay, Taşınmaz mal piyasasında güvenin, pratiğin, uygulanabilir prosedürlerin ve öngörülebilirliğin önem olduğunu, UBP-DP-YDP hükümetinin; yabancıların KKTC’de taşınmaz mal alımı konusundaki kuralları en baştan iyi düşünüp doğru tasarlamak yerine sonradan sürekli değiştirerek; pratik ve uygulanabilir düzenlemeler yapmak yerine her defasında bürokratik süreçleri zorlaştırdığını, kimi konularda kuralları geriye dönük uygulayarak, oyun devam ederken oyunun kurallarını değiştirip taşınmaz mal piyasasında belirsizliği artırarak piyasadaki güveni zedelediğini savundu.
Özersay, “Son iki yılda emlak sektöründeki ve bağlantılı pek çok başka sektördeki durgunluk, en güçlü sayılan şirketlerinin dahi çeklerinin vadesinin uzamaya başlaması, nakit akışı sıkıntısı ve dahası yaptığımız temaslarda en sık dile getirilen sorunlar” dedi.
“Şartları kuralları bir kez daha değiştirdiler”
Özersay, “Dün yürürlüğe koydukları Yasa Gücünde Kararname ile yabancıların arazi, konut ve yatırım bağlamındaki taşınmaz mal alımına ilişkin şartları kuralları bir kez daha değiştirdiler” diyerek bu durumu madde madde şöyle açıkladı;
1- Kimse size yabancıların KKTC’de taşınmaz mal alımını kısıtlamayın demiyor, evet kısıtlamalar yapılmalıydı ama böyle deneme-yanılma yoluyla ha bire kuralları değiştirmeniz taşınmaz mal piyasasını alt üst ediyor, piyasada güven daha da sarsılıyor; Baştan iyi düşünerek bir defada net bir sistem kurup, daha sonra uygulamadaki sorunları aşmak için ince dokunuşlar şeklinde ilerlemek gerekirdi;
“İnsanlar hak mahrumiyetiyle, mahkemelerle uğraşmak zorunda kalabilecek”
2- Bu son düzenlemelerde öyle bazı şartlar ve izin iptali düzenlemeleri var ki insanlar kendi ellerinde olmayan sebeplerle, mesela devletin kendi bürokratik hantallığından kaynaklanacak sebeplerle gecikme yaşanması durumunda izin iptaliyle, sözleşmeden kaynaklanacak hak mahrumiyetiyle, yatırdığı parayı geri alabilmek için mahkemelerle uğraşmak zorunda kalabilecek;
“Esas hedef Maliye’ye para toplamak! Zaten YGK amaç bölümünde de yazıyor”
3- Peki neden Meclis üzerinden yasa değişikliği değil de Bakanlar Kurulu üzerinden Yasa Gücünde Kararname? Anayasamız (Mad. 112) ne diyor? “Ekonomik konularda, ivedilik varsa, Bakanlar Kurulu yasa gücünde kararname çıkarabilir”! Yani yabancıların KKTC’den taşınmaz mal alımı konusunda ekonomik açıdan ivedilik var! Yani esas hedef Maliye’ye para toplamak! Zaten YGK amaç bölümünde de yazıyor.
“Asıl amaç düzenlemek değil Maliye’ye kaynak yaratmak”
4- Özetle bu düzenlemelerle asıl amaç yabancıların ülkemizde taşınmaz alımını kısıtlamak ve/veya düzenlemek değil Maliye’ye kaynak yaratmaktır. Ancak ha bire kurallar değiştirilerek, pratik olmayan yeni bürokratik süreçler yaratılarak ve sırf para toplamak saikiyle hareket edilerek varılacak yer bellidir.
5- Mesele bir konut daha fazla alınabilmesi ya da üç daire fazladan alınabilmesi değil, genel anlamda piyasada güvenin tesis edilmesidir. Kıbrıs Rum siyasi liderliği KKTC emlak sektörünü ve genel anlamda ekonomik gelişmeyi her fırsatta hedef alırken ve dört bir koldan yüklenirken biz olsun kendi elimizle kendi ayağımıza sıkmasak olmaz mıydı…




















