InstagramKıbrısManşetSiyaset

Tel: Biz buradayız. Vazgeçmeyeceğiz







UBP-DP-YDP Hükümetinin; İstanbul Teknik Üniversitesi‘ne (İTÜ) Karpaz‘da 3 bin 500 dönüm orman arazisi peşkeşi ısrarı sürüyor. Yeşil Barış Hareketi (YBH) aktivistlerinden Feriha Tel, Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman‘ın veto ederek geri gönderdiği yasa tasarısının dün noktasına virgülüne dokunmadan yeniden komiteye getirildiğini ve oy çokluğuyla dayatılmaya devam edildiğini söyledi. Tel, her türlü demokratik ve hukuk mücadelesini sürdüreceklerini duyurdu

Tel: Uyardık, anlattık, kamu yararını hatırlattık. Ama sonuç değişmedi

Sosyal medya hesabından açıklama yapan Tel, Alçak Orman Arazilerinin Devri ve İcarı (Değişiklik) Yasası kapsamında yaklaşık 3 bin 500 dönüm orman arazisinin İTÜ’ye devri girişiminin; dün yeniden Hukuk ve Siyasi İşler Komitesi gündemine taşındığını belirtti.

Tel, “Bizler; bu ülkeye sahip çıkan sivil toplum temsilcileri, çevre örgütleri ve meslek uzmanları olarak Komite’deydik. Uyardık, anlattık, kamu yararını hatırlattık. Ama sonuç değişmedi. Yasa değişikliği, tek bir virgülüne bile dokunulmadan, Cumhurbaşkanının geri gönderme gerekçeleri yok sayılarak, hiçbir ciddi tartışma yürütülmeden oy çokluğuyla dayatıldı” dedi.

“Biz buradayız. Vazgeçmeyeceğiz”

Tel şöyle devam etti;

“Üstelik bu karar, 97 örgütün itirazına ve toplumun ezici çoğunluğunun açık duyarlılığına rağmen alındı. Bu, yasama değil; parmak hesabına dayanarak doğayı ve geleceği gasp etme girişimidir.

Ormanlar bu ülkenin son kalan ortak değerlerindendir. Devredilecek, kiralanacak, pazarlık konusu yapılacak mülk değildir. Buradan açıkça söylüyoruz; Bu karara imza atanlar, halkın ve doğanın karşısında durmaktadır.

Biz buradayız. Vazgeçmeyeceğiz. Her türlü demokratik ve hukuki mücadeleyi sonuna kadar sürdüreceğiz…”















Başa dön tuşu